Amazon, Alexa ses bilgilerini kullanarak özelleştirilmiş reklamlar sunuyor

Son yıllarda birçok firma şahsî dataların korunmasına yönelik adımlar atıyor. En büyük teknoloji firmalarından biri olan Amazon ise ferdî bilgi ihlali konusunda yeniden ses getirdi. Amerika’da birçok üniversitenin birlikte yayınladığı araştırmaya nazaran Amazon, Echo ve Alexa bilgilerini kullanarak özelleştirilmiş reklam sunuyor.

Echo aygıtları ferdî data mi topluyor?

Washington Üniversitesi, University of California Davis, University of California Irvine ve Northeastern Üniversitesi’nin ortak gerçekleştirdiği araştırmaya nazaran Amazon, Echo aygıtlarının ses bilgilerini kullanarak hem kendi platformlarında hem de webde hedeflenmiş reklamlar sunuyor. Araştırmaya nazaran Amazon, kendi Saklılık Politikası’nı ihlal ediyor. Araştırmaya nazaran Amazon, kullanıcıların Echo aygıtları ile olan konuşmalarından bilgi topluyor ve bu dataları özelleştirilmiş reklamlar için kullanıyor. Amazon, bu bilgileri hem kendi platformlarında hem de dış platformlarda reklam için kullanıyor. Amazon’un bu dataları en az 41 farklı reklam ortağı ile paylaştığı da gelen bilgiler ortasında. Ayrıyeten araştırmaya nazaran Alexa dataları, önemli manada talep görüyor ve öbür bilgilerden 30 kat daha değerliye satılıyor.

Amazon’dan yanıt gecikmedi

The Verge’e açıklama yapan Amazon sözcüsü Lauren Raemhild, argümanları yalanlamadı. Lauren, Amazon’un Alexa ile olan etkileşimleri kullanarak hem kendi platformlarında hem de Amazon’un reklam verdiği platformlarda özelleştirilmiş reklamlar oluşturduğunu belirtti. Lauren, bu durumun Amazon.com’dan data toplamaya benzediği belirtti. Bu durumda Alexa’dan bir sipariş vermeniz durumunda Amazon, bu bilgiyi kullanarak özelleştirilmiş reklamlar sunuyor. Ayrıca Amazon, Echo aygıtlarında da özelleştirilmiş reklamlar kullandığını belirtti. Echo aygıtlarda reklam dayanaklı bir platform kullanılması durumunda Amazon, bu reklamları sizin bilgilerinizi kullanarak özelleştiriyor. Amazon, şirketin ses kayıtlarını rastgele bir formda kaydetmediğini yahut paylaşmadığını da belirtti. Şirket, ses bilgilerini transkript yaratmak için kullanıyor ve bunları yalnızca bilgi olarak geliştiricilerle paylaşıyor. Amazon, araştırmanın yanlışlı olduğunu ve Alexa’nın nasıl çalıştığını gerçek bir biçimde yansıtmadığını belirtti.

Araştırmacılar, reklamcılık bilgilerini toplanmasını ölçmek için kendi kontrol çerçevesini geliştirmişler. Bu çerçeve, deney karakterleri ve denetim karakterleri kullanılarak dataların birçok parti ortasında paylaşıldığı görülmüş. Lakin araştırmacılar, Amazon’un sahiden de ses kayıtları paylaşmadığını ve dataların sırf transkript olarak paylaşıldığını belirtti.

E-ticaret pazaryerlerine yeni düzenleme yolda

4 gün evvel eklendi

Amazon, zımnilik ihlal etmediğini belirtiyor

Amazon sözcüsü Lauren, data toplayan üçüncü partilerin saklılık siyasetlerinde bu durumla ilgili şeffaf olduklarını belirtti. Ayrıyeten kullanıcıların, bilgi paylaşımına müsaade vermeme talihleri olduğunu da belirtildi. Lakin araştırma, Amazon’dan data alan üçüncü partilerin %70i’nin Kapalılık Politikaları’nda Amazon yahut Alexa’ya yer vermediğini gösteriyor. Ayrıyeten bu partilerin sadece %10’u, bu bahiste şeffaf bilgiler vermiş. Araştırmacılar, akıllı hoparlör ve akıllı asistanların data toplama konusunda şeffaf olması gerektiğini belirtti.

  • Anasayfa
  • Konut Elektroniği
  • Ses Sistemleri Haberleri
  • Amazon, Echo ile etkileşimlerinizden bilgi topluyor

About admin

Check Also

Epic Games’te Mega İndirim periyodu başladı: İndirim kuponu döndü

Epic Games'te yeni indirim devri başladı. Mega İndirim Mayıs 2022 ismi ile başlayan indirimlerle birlikte kuponlar da geri döndü. Epic ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.