E-ticaret sitelerinde SEO’nun değeri?

E-Ticaret ülkemizde ve dünyada yükselen pazar hacmi ile birlikte çok tanınan bir hal almıştır. Kolay tarifi olarak, rastgele bir mahalle esnafından alınan eserin dijital ortamda satın alınması yahut satılmasına E-Ticaret denir. E-Ticaretin günümüzde bu kadar tanınan hale gelmesinin en kıymetli sebebi ise temelde güzel çekilmiş,kaliteli eser fotoğrafları olması kafidir.

E-Ticaret SEO Nedir?

SEO türkçe açılımıyla, Arama Motoru Optimizasyonu büyük çaplı arama motorlarında(Google,Yandex,Bing vb.) görünürlüğü arttırmak ve sıralama sonuçlarında üst sıraları hedeflemek gayesiyle yapılan çalışmalardır. Yapılan bu çalışmalar sonucunda, web siteleri kullanıcıların arama sonuçlarında daha sık olarak karşılarına çıkmaktadır. SEO çalışmalarının temel de emeli budur.

E-Ticaret SEO ise misal yol haritasını baz alarak kullanıcıların arama sonuçlarında, satış odaklı çalışmaların yapılmasıyla oluşmaktadır. Yapılan çalışmalar temel SEO çalışmalarından biraz farklı olarak ilerlemektedir.

E-Ticaret SEO çalışmalarında eser görselleri çok büyük rol oynamaktadır. Kullanıcıların satın alma davranışlarında çok tesirli olan ögelerden inanç,istek ve estetik hoşluğu kullanıcılarda uyandırmak ve onları satın almaya hareketine sürüklemek ismine çok büyük ehemmiyet taşımaktadır.

Dijital dünyada en değerli problemlerden birisi olan itimat E-Ticaret SEO çalışmalarında da odak noktalardan birisidir. Kullanıcıların satın alma hareketlerini tamamlanmalarında itimat ana unsurdur. Bu sebeple dünyada birçok büyük çaplı E-Ticaret pazar yeri(Amazon, Aliexpress, Alibaba, Etsy) ve ülkemizde E-Ticaret denince akla gelen birinci pazar yeri ismi olan Trendyol, kullanıcılarına satın alımlarında itimat beklentisini karşılamak ismine, fotoğraflı hatta görüntülü eser yorumları takviyesini pazar yerlerine entegre ettiler. Bu sayede dijital ortamda bulunan itimat ve güvenme sorunu bir nebze olsun aşılmış oldu.

E-Ticaret Sitelerinde SEO Çalışmaları Nelerdir?

İşletmelerin ister dijital ortamda isterse de yüz yüze olarak temel amaçları varlıklarını sürdürecek ve yapılan işten kar edecek seviyede satış yapmaktadır. Her işletme için temel amaç budur.

Dijitalde satış yapan işletmeler için tesirli olacak temel çalışmaları listeleyecek olursak,

  • Eser Görselleri,
  • Ayrıntılı ve SEO uyumlu yazılmış eser açıklamaları,
  • Canonical Tag kullanımı,
  • Yapısal Data İşaretlemeleri,
  • UI/UX dizaynlarının üst düzeyde olması

Eser Görselleri

E-Ticaret pazar yerlerinde yahut web sitesi üzerinden yapılan satışlarda kullanıcıların satın alma davranışlarını etkileyen en değerli ögelerden birinin inanç olduğundan bahsetmiştik.

Işık açısı uygun ayarlanmış, aykırı ışıkta kalınmayan, eserin bütün özelliklerinin net ve sade biçimde ortada göründüğü görseller kullanıcı satın alımlarında büyük rol oynamaktadır.

Google arama ağında fotoğraf sertifikası edinmek(yapısal bilgi İşaretleri) görsel arama sonuçlarında yahut Google Lens üzerinden fotoğraflı aramalarda gözükmenizde büyük rol oynamaktadır.

Google Lens aramalarında direkt yüklenen fotoğraf eser odaklı olacağından, aslında aramalardan direkt müşteri portföyünden yani gaye kitleniz üzerinden gelmektedir.

Eser Açıklamaları

Eser açıklamaları arama sonuçlarında trafiğin geldiği en değerli noktalardandır. E-Ticaret sitelerinde bütün içerik, eser açıklamaları kısımlarında olduğundan arama motorlarının eserleriniz hakkında bilgileri öğreneceği en büyük nokta burasıdır.

Bu alanın özgün,kopya(duplicate) olmadan, ayrıntılı ve SEO uyumlu olması gerekmektedir. Kopya olması arama sonuçlarında sıralamanızı direkt olumsuz olarak etkileyecektir. Sebebi Google her web sitesinin özgün ve kendine ilişkin bir paha, içeriği olmasını ister. Bu nedenle kopya içerikleri cezalandırma konusunda hayli acımasızdır.

SEO uyumlu açıklamaların kıymeti ise Googlebot taramalarında zati dar bir alan olması sebebiyle bu kısımda muhakkak anahtar sözlerin eser açıklamalarında geçirilmesi çok olumlu olacaktır.

Canonical Etiketi Kullanımı

Canonical çok teknik bir yapıdır. Gerçek kullanılması çok olumlu sonuçlar doğuracağı üzere yanlış kullanımı da çok fazla olumsuz durum oluşturacaktır. Canonical en kolay hali ile misal sayfaların aslında referansının neresi olduğunu, bütün misal sayfaların aslında nereden türediğini ve Googlebot taramalarında hangi sayfanın baz alınması gerektiğini Googlebot algoritmalarına iletimini sağlayan bir etiket yapısıdır.

Her web sayfasının canonical etiketi olmalıdır. Bilhassa E-Ticaret siteleri üzere birbirine çok benzeri sayfa dizaynları bulunduran web sitelerinde bu etiket hayat kurtarır. E-Ticaret sitelerinde bulunan eser sayfalarında canonical etiketi bulunduğu sayfanın url adresini birebir olarak göstermelidir. Aksi takdirde canonical yapısı gerçek olarak kurgulanmadığından, kopya içerik sorunu ile web siteleri karşı karşıya kalabilir.

Örnek canonical kullanımı,

Yapısal Data İşaretlemeleri

Google arama sonuçlarında karşımıza bazen 5 yıldız,4 yıldız üzere sonuçlar gösterilir. Bu ve buna emsal birçok yapıya yapısal data işaretlemeleri sayesinde ulaşılır. Bu işaretler,kullanıcıların eserler hakkında daha fazla özelleştirilmiş bilgiler görmesini ve arama motorlarına içeriklerinizin, eserleriniz hakkında daha fazla bilgi vermek ismine çok değerli yapılardır. Bu yapılar sayesinde Google algoritmaları içerikleri daha ayrıntılı ve kolay tahlil edip, sıralama sonuçlarında daha efektif davranırlar.

yapısal bilgi işaretlemesi kullanmanın bir öteki hoş yanı ise sıralama sonuçlarında daha büyük alan kaplamaktadır. Yapısal bilgi işareti olmayan bir web sitesi 2 ünite alan kaplarken, yapısal bilgi işareti olan bir web sitesi 4 ünite alan kaplamaktadır. Bunun sebebi yapısal data işaretlemelerini arama sonuçlarında gösterilirken ekstra alan katmaktadır. Kullanıcıların tıklama hareketlerinde 4 ünitelik alan her vakit daha çok dikkat çekeceğinden tıklama hareketi de daha yüksek olacaktır.

UI/ UX Tasarımı

UI user interface, türkçe karşılığı ile kullanıcı arayüzü, UX ise user experience, türkçe karşılığı kullanıcı tecrübesi olmaktadır. Google kullanıcılarının web sitelerine girdiklerinden aradıkları mevzuyu kolay bulmalarını ve bulurken çeşitli kusurlar,zorluklar ile müsabakalarını istemez. Bunun sebebi Google bir web sitesine giren kullanıcının o web sitesinde aradığını bulamayacağına karar verip, siteyi terk etmesini istemez. Bunu sağlayan siteler için ise Çabucak Çıkma Oranı(Bounce Rate) ismini verdiği bir kriterler sınar.

Bu kriter kullanıcıların siteye girip, birinci birkaç saniye içerisinde aradıklarını bulmamalarına yahut site dizaynını beğenmedikleri için çıkma hareketi gösterdiklerinde çalışır. Çabucak çıkma oranının yüksekliği UX/UI kusurlarından kaynaklı olabilir. Bu yanlışların giderilmesi hem dönüşüm hasebiyle direkt satış cirolarına yansıyacağı üzere hemde sıralama sonuçlarında üst sıralarda bulunulmasını kolaylaştıracaktır. Google kullanıcılarının arama sonuçlarında daha uygun sonuçlar elde edebilmesi için sistemli olarak güncellemeler getirir. Getirilen bu güncellemeler de kullanıcı tecrübesi ve kullanıcı arayüzü tecrübelerini direkt kriter olarak baz. Bu sebeple düzgün sıralama sonuçları ve dönüşümler elde etmek için UX/UI kriterlerinin uygun olması gereklidir.

  • Anasayfa
  • Internet
  • Web Siteleri Haberleri
  • E-ticaret sitelerinde SEO’nun değeri?

About admin

Check Also

Elon Musk, Twitter teklifinde fiyat kırabilir

En hareketli toplumsal ağ olarak kabul edilen Twitter’ı pay başı 54.20$ olarak satın almaya hazırlanan Elon Musk pürüz çıkarmaya başladı. Ne ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.