Metaverse kavramına odaklanan ve ismini Meta olarak değiştiren Facebook’un isim değişikliği ile birlikte 500 milyar dolar piyasa pahası kaybettiği ortaya çıktı. Sahip olduğu kıymet ile dünyanın en büyük altıncı şirketi pozisyonunda olan Facebook’un çatı şirketi Meta, yaşanan bedel kaybı sebebiyle 11.sıraya geriledi.
Şirket paylarında kayıp sürüyor
Şirket isim değişikliği sebebiyle büyük bir kayıp yaşasa da, gelir düşüşüne tesir eden birçok farklı neden bulunuyor. Apple’ın iOS 14 için tanıtılan ve kullanıcıların maksatlı reklamları devre dışı bırakmasını sağlayan yeni özellikler Meta’nın reklam gelirine büyük tesirde bulunurken, yakında Apple’a benzeri formda Google’da izleme teknolojilerini engelleyecek Privacy Sandbox özelliğini kullanıma sunacak.
Paylaşılan son kar raporlarında ise şirketin toplumsal medya platformu Facebook’un günlük kullanıcı sayısında büyük bir düşüş görülürken, Meta’nın metaverse planlarının kıymetli bir kesimi olan AR ve VR kısmında (Reality Labs), 10,2 milyar dolar kayıp yaşandı. Büyük kayıpların yanı sıra günümüzde hala 561 milyar dolarlık bir piyasa bedeline sahip olan Meta, Zuckerberg’in gelecek planları doğrultusunda yatırımlarına devam edecek üzere gözüküyor.
- Anasayfa
- Internet
- Toplumsal Medya Haberleri
- İsmini Meta olarak değiştiren Facebook büyük bedel kaybetti