Google, zımnilik odaklı Privacy Sandbox’ın ön izlemesini kullanıma sundu

Google, bu yılın başında Android için Privacy Sandbox projesini tanıtmıştı. Üçüncü parti çerezleri kullanmak yerine zımnilik odaklı yeni bir reklam sistemi olarak geliştirilen proje, Android 13’ün betasında ön izleme olarak kullanıma sunuldu.

 Gizlilik odaklı yeni reklam sistemi

Google’ın Privacy Sandbox projesi ile reklamlar, çok daha az data toplayacak ve bu sayede kullanıcıların kapalılığı korunmuş olacak. Privacy Sandbox, üçüncü partiler ile şahsî bilgi alışverişini önemli manada azaltacak ve reklam kimliği dahil uygulamalar ortası data akışını azaltacak.

Google’ın yayınladığı ön izleme ile Sandbox SDK ve Topics API kullanıma sunulmuş durumda. Ön izleme ile geliştiriciler, yeni reklam sistemi hakkında bilgi edinecek ve sistemin kendi programları ile nasıl çalışacağını anlayacak. Bilhassa Topics API, saklılığa kıymet vererek ferdî reklam sunmayı kolaylaştırıyor. Topics API, kullanıcının Chrome tarayıcısının arama ve göz atma geçmişine nazaran o hafta en çok ilgi duyduğu 5 alanı belirliyor. Partner yayıncılar ise bu alanları görerek kullanıcıların özel bilgilerine erişmeden ferdî reklam kullanıma sunabiliyor.

Ayrıyeten Privacy Sandbox ile Google, Fledge API’ın da ön izlemesini kullanıma sunmuş durumda. Fledge ile web siteleri, kullanıcıların sepetlerindeki eserleri satın almasını hatırlatmak için yine reklam yapabilecek. Google, Privacy Sandbox’ın geliştirilmesi için geliştiriclerden bildirim ve sorular bekliyor. Görünüşe nazaran Google, Android 13 ile kapalılığa verdiği ehemmiyeti gerçekten arttıracak.

  • Anasayfa
  • Taşınabilir Teknolojiler
  • Android Haberleri
  • Google, Privacy Sandbox’ın ön izlemesini kullanıma sundu

About admin

Check Also

Elon Musk, Twitter teklifinde fiyat kırabilir

En hareketli toplumsal ağ olarak kabul edilen Twitter’ı pay başı 54.20$ olarak satın almaya hazırlanan Elon Musk pürüz çıkarmaya başladı. Ne ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.