Apple’ın üçüncü taraf iOS uygulamalarının ferdî dataları takip için kullanıcılardan müsaade aldığı yeni zımnilik özelliğinin üzerinden tam bir yıl geçti. Beklendiği üzere reklam yayıncıları büyük yara almış durumda.
iPhone saklılık ayarları kök söktürüyor
Apple’ı her fırsatta geliştirmekten geri durmayan Facebook, kapalılık mukavelesinden en fazla etkilenen firma durumunda. Ferdî bilgilerin takip edilememesi haliyle odaklı reklamların önünü kesiyor. Mark Zuckerberg bu yıl yaklaşık 10 milyar dolarlık bir kayıp beklediklerini açıklamıştı. Tahliller bu sayının 12.8 milyar dolara kadar çıkabileceğini gösteriyor.
Facebook eleştirdiğini kendisi yaptı
Reklama dayalı gelir elde eden öteki bir dev platform YouTube yaklaşık olarak 2.2 milyar dolarlık bir kayba uğruyor. Twitter 323 milyon dolar, Snapchat ise 545 milyon dolarlık ziyan ediyor. Bu 4 firma toplamda 16 milyar dolar kaybetmiş oluyor.
Raporlar iOS kullanıcılarının zımnilik özelliği sayesinde uygulamaların takip özelliğine karşı daha uyanık olduğu gösteriyor. Bu bakımdan önümüzdeki yıllar çok daha yıkıcı olabilir. Twitter ve Snapchat’in yeni özelliğe süratli bir biçimde adapte olmaya çalıştığı için sonraki devirde gelirlerini arttıracağı düşünülüyor.
- Anasayfa
- Apple
- iOS Haberleri
- iPhone zımnilik ayarları yıkıcı olmaya başladı