İşletmeler için SEO çalışmalarının değeri

Ticari işletmelerin birincil maksadı satış yaparak cirolarını arttırmaktır. Satışlarını arttırmak için de müşteri çekmeleri ya da müşterilerin ayağına gitmeleri gerekir. SEO yaparak, potansiyel müşterilerin Google aramalarına karşılık olarak kendi web sitemizi göstererek bir manada müşterilerin ayağına gitmiş oluyoruz. Potansiyel müşteriler bizleri ne kadar fazla arayıp bulurlarsa gerçek müşteri sayımız o kadar artacaktır. Yapılan bu çalışmalar sonucunda artan müşteri sayısı, işletmelerin cirolarında direkt gözle görülür bir artış yaşatacaktır.

SEO Ne Demek?

SEO, Search Engine Optimization Türkçe açılımıyla Arama Motoru Optimizasyonu. Google,Yandex, Bing üzere büyük çaplı arama motorlarında listelenen web sitelerinin, sıralama sonuçlarında üst istikametli ilerlemesinin sağlanmasına SEO denir. Arama motoru optimizasyonunun temel gayesi trafiği yönlendirip, arama sonuçlarında üst sıralara oynamaktır. Bu hizmeti veren bireylere de SEO Danışmanı denir.

SEO Süreci Nasıl İlerler?

Her web sitesini yeni doğmuş bebeklere benzetebiliriz. Bebeklerin gelişimleri için nasıl sağlıklı beslenme,düzenli uyku üzere temel ihtiyaçları varsa web sitelerinin de orjinal içerik, teknik düzenlemeler üzere temel ihtiyaçları bulunmaktadır.

Temel ihtiyaçların uygulanması,hayata geçirilmesi de tekrar bebeklerin gelişimi üzere ihtimamlı ve sabır isteyen bir süreçtir. Bir bebeğe nasıl süratli büyüsün diye günde 23 saat uyku,kalan 1 saatde de yemek vermiyorsak web siteleri içinde süratli büyüsünler, sıralama sonuçlarında üst sıralarda olsunlar diye bütün yapılması gerekenleri bir anda yapmıyoruz. Bütün metrikleri bir sürece yayarak Google arama ağında ki yerimizi yavaş lakin emin adımlarla arttırıyoruz.

SEO projelerinde çalışmaların meyvesini vermesi ve sıralama sonuçlarında gözle görülür artışın başlaması için en az 3-6 aya gereksinimi vardır. Hiçbir SEO danışmanı size ben 3 haftada sizin sitenizi birinci sıraya getiririm üzere bir cümle kuramaz. Bu stil konuşan bireylerin yaptığı çalışmalar özetle web sitenize Google’ın anlayacağını bile bile web sitenizin aylık ortalama trafik sonuçlarının çok üstünde “Backlinkler” alarak web sitenizi çok kısa vadeli muvaffakiyete ve kalıcı ziyanlara uğratmaktan öbür bir şey değildir. Bilinçsizce yapılan her çalışmada olduğu üzere SEO çalışmaları üzerinde de verilen ziyanlar web sitenizde kalıcı hasarlar bırakabilir. Google’ın en büyük cezası olan domain no-index yani web sitesini Google arama ağından kaldırmak olacaktır. Bu kusur ile karşı karşıya kalan işletmelerin yeni domain kullanarak web sitesini baştan açmaktan öteki devası yoktur. Bunun üzere istenmeyen durumlardan kaçınmak ismine SEO çalışmalarınızı sağlam şahıslar tarafından yaptırmalısınız.

İşletmelerin Yaptığı En Büyük SEO Yanlışları?

SEO çalışmalarını yaparken yapılan en büyük yanlışlar;

  • Duplicate(Kopya) İçerik Yazılması.
  • Lisan Optimizasyonu
  • Yüksek boyutlu görseller.
  • İndeksleme Yanlışları

Duplicate(Kopya) İçerik Nedir?

Duplicate(Kopya) içerik farklı web sitelerinde bulunan içeriklerin, hiçbir düzenleme yapılmadan web sitenizde paylaşılmasına kopya içerik denir. Kopya içerik bulundurmak Google Arama Ağında büyük problemlere yol açar. Google her web sitesinin kendine ilişkin içerikleri olmasını ister. Google’ın gayesi,arama sonuçlarında kullanıcılara her vakit gerçek sonuçları göstermektir. Tıpkı içerikleri barındıran web sitelerini spam olarak algılar ve sizi arama sonuçlarında daha az yahut hiç göstermez. Bundan kaçınmak ismine içeriklerinizi özgün ve en az 300 karakter üstünde tutmaya ihtimam göstermelisiniz.

Lisan Optimizasyonu(Hreflang) Nedir?

Günümüzde birçok işletmenin web sitesi 2 farklı lisan seçeneğini bulundurmaktadır. Küresel çapta satış yapmak isteyen işletmeler için en az 2 lisan bulundurmak bir zorunluluktur. Bu mecburiliği Google tarafında yanılgısız kabul ettirmek için ise yapılması gereken birkaç küçük lakin kıymetli değişiklikler bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi “Hreflang” etiketidir. Bu etiket sayesinde web sitemizde 2 yahut daha fazla lisan seçeneği mevcut ise Google’a şunu demiş oluyoruz. Benim web sitemde 2 yahut daha fazla lisan bulunuyor. Her sayfada ki default yazım lisanının karşılığı bu URL’de yer alıyor. Üzere kolay ancak arama sonuçlarında çok tesirli olan bir kod ekliyoruz.

Örnek hreflang kullanımı,

Yüksek Boyutlu Görsel Sıkıntıları?

Web siteleri için görseller olmazsa olmazlar ortasındadır. En başta kurumsal kimliğimizi aşikâr eden logomuz web sitemizde kesinlikle olmalıdır. Google’da bunu takviyeler ama burada ince bir çizgi bulunuyor. Bu çizgi ise web sitemize yüklediğimiz görsellerin boyutları. Görsel boyutlarının yüksek oluşu birçok sorunu beraberinde getirir. Bunlardan en değerlisi web sitesi açılış suratlarında oluşan yavaşlıklardır. Açılış suratında yaşanan yavaşlıklar Google’ın istemediği bir durumdur. Sebebi ise Google bir kullanıcının web sitesinde kalıp kalmama kararını birinci 3 saniye içinde belirlediğini söyler. Şayet açılış suratı yavaş bir web sitesine sahip iseniz kullanıcıların bir birden fazla web sitenizin düzgün çalışması için gerekli olan süreyi beklemeden sitenizi terk edecektir.

Bu terk etme hareketi de Google’ın bir öbür metriği olan “Hemen Çıkma Oranı” yüzdesini olumsuz etkileyecektir. Sitemizin çabucak çıkma oranı yüksek ise Google bunu şu biçimde anlıyor. Demek ki ziyaretçiler web sitesinde aradığını bulamayacağına süratlice karar verdi ve siteyi terk etti. Bu web sitesinde ziyaretçilere gösterilecek kıymetli bir içerik bulunmuyor, sıralama sonucunu aşağılara çekmeliyim. Sıralama sonuçlarında ki düşüşler işletmenizin satış cirolarına direkt olumsuz olarak yansıyacaktır.

İndeksleme Yanlışları Nelerdir?

Birçok web sitesi sahibinin başında bulunan bu sorun aslında gerçek atılan birkaç adımla ortadan kaldırılabilir. İndeksleme web sitenizde bulunan sayfaların Google Arama Ağı dizinine eklendiğini ve artık kullanıcıların arama sonuçlarında gösterileceğini belirtir. Kısaca özetleyecek olursak kullanıcıların arama sonuçlarında gözükmek için sayfalarımızın indeks alması gerekiyor. Tersten baktığımız da ya kullanıcıların görmesini istemediğimiz sayfalarımız varsa ve indeks alırsa. Bu sefer ne olacak. Burada 2 kavram karşımıza çıkıyor 1. “No-index” etiketi ve başkası ise “Tarama Bütçesi”.

E-Ticaret sitelerinde bulunan “Sepet” yahut “Banka İşlemleri” sayfaları indeks almasını istemediğimiz sayfalardır. Bu sayfaların indeks alması tarama bütçelerini olumsuz etkileyeceği üzere kullanıcıların karşısına arama sonuçlarında “Banka İşlemleri” sayfasını çıkarmak istemeyiz. İndeks almasını istemediğimiz sayfalar için ise “No-index” etiketini kullanırız. Bu etiket Google Botlarına sayfayı “Arama Sonuçlarında Gösterme” bilgisini verir.

Tarama bütçesine gelecek olursak. E-Ticaret siteleri üzerinden ilerleyelim. Bu şekil sitelerin binlerce sayfası olur. Her web sitesinin de Google gözünde bir tarama bütçesi olur. Verilen bütçe kadar Googlebot sayfalarımızı indeksler. Bütçenin dışında kalan sayfalar indeks alamaz. Bütçeyi optimum seviyede kullanmak için ise gereksiz, kullanıcıların görmesine gerek olmayan sayfaların indeks almasını kapatırız.

  • Anasayfa
  • Internet
  • Web Siteleri Haberleri
  • İşletmeler için SEO çalışmalarının ehemmiyeti nedir?

About admin

Check Also

Elon Musk, Twitter teklifinde fiyat kırabilir

En hareketli toplumsal ağ olarak kabul edilen Twitter’ı pay başı 54.20$ olarak satın almaya hazırlanan Elon Musk pürüz çıkarmaya başladı. Ne ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.