Mercedes-AMG EQE tanıtıldı: 677 beygir güç ve daha fazlası

Mercedes, elektrikli araç ailesini genişletmeye devam ediyor. Alman üretici, geçtiğimiz yıl tanıtılan EQE’nin akabinde artık de yeni Mercedes-AMG EQE‘yi görücüye çıkardı. Yeni model, EQE 43 4MATIC ve EQE 53 4MATIC+ versiyonlarıyla satılacak.

EQE 43 4MATIC

Özelliklere baktığımızda, yeni Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC’in iki elektrik motorundan 469 beygir güç ve 858 Nm tork aldığını görüyoruz. Bu da AMG’nin yeni elektriklisinin 0-100 km/s hızlanmasını 4.2 saniyede tamamlamasını sağlıyor. Azami sürat ise menzil korkusu da dikkate alındığından 210 km/s ile sonlandırılmış.

Otomatik vitesli Fiat Egea Hibrit geliyor! İşte özellikleri

15 sa. evvel eklendi

Kelam konusu modelde 90.6 kWsa’lik lityum iyon batarya paketi bulunuyor. Bunun da arabaya WLTP’ye nazaran 462 ila 533 kilometre ortasında menzil sağlayacağı belirtiliyor. Şarj konusunda 11 kW dahili şarj aygıtı standart, 22 kW şarj aygıtı ise opsiyonel. DC süratli şarj istasyonlarında 170 kW’a kadar şarj edilebilen model, bu sayede 15 dakika şarj ile 180 kilometre menzil kazanabiliyor.

EQE 53 4MATIC+

Yeni Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+’da elektrik motorlarından elde edilen güç 617 beygire, tork ise 950 Nm‘ye kadar yükseliyor. Bu da modelin 0-100 km/s hızlanma müddetini 3.5 saniyeye çekerken, azami sürat limiti de 220 km/s’e yükseliyor. Lakin bu değişim, WLTP’ye nazaran varsayımı menzil aralığını 444 ila 518 kilometre ortasına düşürüyor.

AMG’nin daha fazla güç ve performans mottosu elektrikli araç dünyasında da değişmiyor. Bu noktada, 53 4MATIC+ versiyonunda AMG Dynamic Plus paketi de satın alınabiliyor. Kelam konusu paketle güç ve tork 677 beygir ve 1000 Nm’ye yükseliyor. Böylelikle 0-100 km/s hızlanması 3.3 saniyeye kadar düşüyor ve azami sürat limiti biraz daha yükselerek 240 km/s’e çıkıyor.

Sürüş modları ve başka özellikler

Her iki versiyon da AMG’ye özel motorlara ve sürüş modlarına sahip. Arabanın tam potansiyeli Sport+ ve Race Plus modlarında ortaya çıkarken, Comfort modu gücü %15-20 civarında düşürerek menzile katkıda bulunuyor. Menzil demişken, Mercedes, ilerleyen süreçte batarya idare sistemine gelecek uzaktan güncelleme ile menzilin güzelleştirilebileceğini belirtiyor.

Mühendisler şarj konusuna bilhassa eğilmiş. Bu kapsamda EQE, şarj müddetinde bataryanın yükünü azaltan, böylece batarya ömrünü uzatan Eco Charging işlevine sahip. Bunun yanı sıra, optimum süratli şarj şartlarının elde edilebilmesi için bataryanın sürüş esnasında soğutulup ısıtılabildiği de belirtiliyor. Ayrıyeten, direksiyon üzerindeki düğmelerden ayarlanabilen üç düzeyli rejeneratif fren sistemi de listede.

Her iki versiyonda da AMG Ride Control+ havalı süspansiyon sistemi mevcut. AMG’ye özel süspansiyon kontakları ve istikrar çubukları da sertliği artırıyor. Yüksek performanslı elektrikli araçlar için geliştirilen Michelin Pilot Sport KONUT lastiklere de sahip olan modellerde art aks yönlendirme sistemi de standart olarak sunulan özelliklerden.

Son olarak, EQE’nin AMG versiyonlarında altı pistonlu ön kaliperler ve 415 mm ön diskler vazife yapıyor. Geride ise tek pistonlu kaliperler ve 378 mm diskler kullanılmış. Elbette AMG seramik fren sistemi de opsiyon listesinde. 21 inçlik jantları gerekli kılan bu donanımda daha büyük ve kalın ön diskler (440’a 40 mm) devreye giriyor.

Mercedes-AMG EQE’nin çıkış tarihi ve fiyatı şimdi netlik kazanmış değil. 

  • Anasayfa
  • Tanınan Bilim
  • Araba Teknolojileri Haberleri
  • Mercedes-AMG EQE tanıtıldı: 677 beygir güç ve daha fazlası

About admin

Check Also

NASA, Mars InSight aracına bu yıl veda edecek

NASA'nın Mars InSight aracı, güneş panellerinde biriken toz sebebiyle yakın vakitte kullanım dışı kalacak. Uzay ajansı, biriken tozların ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.