NVIDIA Studio, konsept dizayncı Yangtian Li’yi ağırladı

NVIDIA Studio’nun haftalık yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıyeten NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor. Bu hafta NVIDIA Studio, Singularity6’nın kıdemli konsept sanatkarı Yangtian Li’yi konuk ediyor. Li, Call of Duty, Magic: the Gathering ve Vainglory de dahil olmak üzere büyük görüntü oyunu serilerinde çalışmış bir konsept dizayncısı ve illüstratör olarak dikkat çekiyor. Yapıtları ayrıyeten kitap illüstrasyonlarında ve mecmualarda yer alıyor.

PS5 ve PS4’ün aktüel satış ölçüsü açıklandı

6 sa. evvel eklendi

Geçmişin Düşleri (solda) ve Elf Okçusu-Yangtian Li

Li’nin etkileyici portfolyosu, şık ve güçlü bayanların karakter portrelerini içeriyor. Art plan kıssaları ve karakterlerin zarafetleri, kendi ömür tecrübelerinden ve dünyanın değişik ülkelerine yaptığı seyahatlerden ilham alıyor.

Seattle’da yaşayan Li’nin sanatsal seyahati Çin’in Chengdu kentinde başladı. Memleketi, inanılmaz portresi Snake Witch’in arkasındaki ilham kaynağı olma fonksiyonunu görüyor. Bu eşsiz ve kışkırtıcı eser, Çin folklorundaki kabile kara büyüsüne dayanıyor. Li, bir GeForce RTX GPU tarafından desteklenen NVIDIA Studio platformu ile bu yapıtı çizdi ve boyadı.

Snake Witch, Li’nin kara büyüye, kabilelerin cadı tabiplerinin zehirli yaratıklar topladığı, zehir yapmak ve karanlık sanatları uygulamak için kullandığı “Gu”ya olan hayranlığının bir eseri. Li, “Hikayelerin her vakit büyüleyici olduğunu düşündüm, bu yüzden bu türlü bir tasarım yapmak istedim. Yılanlar bana cazibeli geliyor ve kimi değişik kompozisyonlar yaratmaya yardımcı oluyor.” diyor.

Öncelikli olarak 2D’de çalıştıktan sonra Li, konsept sürecini desteklemek için 3D’ye geçiyor. “Üst seviye bir GPU’ya sahip olmak, Blender, Zbrush ve benzerilerini kullanmaya gelince süreci hızlandırmaya hakikaten yardımcı oluyor” diye devam ediyor. Bu hızlanmaların bilhassa Blender Cycles 3.0’daki GPU hızlandırmalı rendering ile fark edildiğini ve MacBook Pro M1 Max yahut CPU’ya kıyasla GeForce RTX dizüstü bilgisayar GPU’su ile 5 kattan fazla süratli sonuçlar elde edildiğini söylüyor.

Snake Witch’in karakter çizimi uygun bir noktadayken Li, öznesinin yüz özelliklerini ustalıkla tasarlamak için Liquify (Sıvılaştırma) filtresini kullandı. Liquify, Adobe Photoshop’ta sanatkarların yaratıcı fikirleri keşfetmesine ve karmaşık ayarlamaları saniyeler içinde yapmasına yardımcı olan AI (Yapay Zekâ) dayanaklı Neural Filtreleri üzere GPU ile hızlandırılmış 30’dan fazla özellikten biri olma özelliğini taşıyor.

Li, sürecinin renklendirme evresinde uyarlama katmanlarını kullanıyor ve gerçek renk tonunu elde etmeye çalışırken dizayna ziyan vermeyen biçimlendirmeler yapıyor. Bir biçimlendirmeden şad kalmazsa Li, yepyeni manzarayı bozmadan onu silebiliyor. Son olarak, Li, manzaranın sağından gelen ışığı engellemek için Opasite özelliğini kullanarak aydınlatmayı ayarlıyor ve bir kesim gerçeklik özelliği ekliyor.

Üretken bir ruh halinde olmak, birçok sanatçı için olduğu üzere Li için de büyük değer taşıyor ve GeForce RTX GPU’su, fikirlerin daha süratli ve daha doğal bir biçimde hayata geçtiği bu büyülü yaratıcı alanda daha fazla vakit kazanmasına imkân tanıyor. Li, Studio çalışmasında, Snake Witch’i nasıl yarattığını ayrıntılarıyla gösteriyor. Üç kesimden oluşan görüntü serisi, birinci tasarım, renk ve ayrıntı optimizasyonu ile son rötuş süreçlerini içeriyor.

  • Anasayfa
  • Yazılım
  • Oyunlar Haberleri
  • NVIDIA Studio, konsept dizayncı Yangtian Li’yi ağırladı

About admin

Check Also

Epic Games’te Mega İndirim periyodu başladı: İndirim kuponu döndü

Epic Games'te yeni indirim devri başladı. Mega İndirim Mayıs 2022 ismi ile başlayan indirimlerle birlikte kuponlar da geri döndü. Epic ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.