Rich Snippet nedir, nasıl kullanılır?

Google ve öteki arama motorları, kullanıcıların istedikleri sonuçlara daha süratli ve hakikat bir formda ulaşabilmeleri için daima geliştiriliyor. İnternet ortamında yayın yapan tüm web siteleri de bu geliştirmelere bağlı olarak kendilerini güncelliyor hatta bazen büsbütün değiştirebiliyor. Bu yazımızda size Rich Snippets yardımı ile SERP’te (Arama Motoru Sonuç Sayfası) bir web sitesinin daha fazla alan kaplamasını anlatacağım.

Rich Snippets Nedir?

Rich Snippets (Yapılandırılmış Veri) e-ticaret siteleri başta olmak üzere tüm web sitelerinin kullanması gereken bir yapıdır. Rich Snippets ile web sitenizdeki özel oluşturulmuş alanları arama motorlarına bildirebilirsiniz.

Küçük bir örnekle Rich Snippets’ı anlatmak gerekirse; Google’da bir arama yaptığınızda karşınıza çıkan sonuçlarda “URL”, “Title” ve “Meta Description” ile karşılaşırsınız. Fakat iphone 12 araması yaptığınızda üstteki datalara ek olarak “Kullanıcı Oyu”, “Yorum Sayısı” ve “Fiyat Aralığı” üzere dataları de görürsünüz. İşte bir Rich Snippets örneği.

Kullanıcılar arama sonuçlarında, arama niyetine nazaran en uygun sayfayı seçer ve o sayfayı ziyaret eder. Şayet istediği bilgileri o sayfada görmezse farklı sayfaları incelemeye koyulur. Rich Snippets ile web sayfasındaki kimi bilgileri SERP’te göstererek, kullanıcıyı sizin sitenizi tıklaması için tetiklemiş olursunuz.

Rich Snippets Yararları Nelerdir?

Rich Snippets ile arama sonuç sayfasında daha fazla alan kaplayarak rakiplerinizin önüne çıkabilirsiniz. Ayrıyeten Rich Snippets yardımı ile arama sonuç sayfasında birinci sırada olmasanız bile hedeflediğiniz kullanıcılara ek bilgiler sunarak dikkatlerini çekmiş olursunuz. İşte Rich Snippets yapısının birtakım yararları:

  • Yanlışsız SEO çalışması ile amaç kitlenize kolay kolay ulaşabilirsiniz.
  • SERP’te daha fazla alan kaplarsınız.
  • Kullanıcıların istedikleri bilgileri onlara sunarak tıklama oranlarını arttırırsınız.
  • Bilhassa yorum ve yıldız puanlama ile eserlerinizi ön plana çıkarabilirsiniz.

En Sık Kullanılan Rich Snippets Çeşitleri

Google’ın sunduğu 30’dan fazla yapısal data işaretleme çeşidi bulunuyor. Lakin schema.org incelendiği vakit 100’den fazla yapısal bilgi işaretlemesinin bulunduğunu görebilirsiniz.

Günümüzde e-ticaret siteleri, blog siteleri ve yemek tanımı sitelerinin çok sık bilgi işaretlemesi yaptıklarını görüyoruz. Fakat başka kategorilerde yayın yapan web siteleri de Rich Snippets ile kimi içeriklerini öne çıkartabiliyor. İşte en sık kullanılan Rich Snippets işaretlemeleri:

SSS

Sık sorulan sorular işaretlemesi ile SERP’te direkt olarak sıralama almasanız bile kullanıcıların karşısına çıkabilirsiniz.

Product

Fiyat, stok durumu ve yıldız puanı hakkında kullanıcılara bilgi vererek tıklama oranını arttırabilirsiniz.

Article

Ekseriyetle blog sayfalarında kullanılan Article yapısı ile başlık, metin, müellif, küçük fotoğraf ve okunma müddeti üzere bilgileri kullanıcılara SERP’te gösterebilirsiniz.

İçerik Haritası (Breadcrumb)

Breadcrumb yapısı ile sayfanızının site içerisindeki pozisyonunu kullanıcılara bildirebilirsiniz.

Receipe

Yemek tanımı yayınlayan web siteleri için hayli kullanışlı olan Receipe yapısı sayesinde yemek ismi, pişirme mühleti, yemek puanı üzere ayrıntıları SERP’te kullanıcılara gösterebilirsiniz.

Google tarafından oluşturulan Güçlü Sonuçlar Test Aracı, web sayfanız içerisinde Rich Snippets taraması yapıyor. Akabinde taradığınız sayfanın raporunu sizinle paylaşıyor. Rich Snippets test aracı ile sayfanızdaki işaretlemelerin eksiksiz olduğunu ve doğruluğunu denetim edebilirsiniz.

Rich Snippets Test Aracı Nasıl Kullanılır?

  1. Buradaki linke tıklayarak test sayfasını açın.
  2. Taramak istediğiniz sayfanın linkini kutucuğa yazın.
  3. URL’yi test et butonuna tıklayın.

Karşınıza çıkan sonuçlarda ilgili sayfada işaretlemesini yaptığınız Rich Snippets çeşitlerini ve ayrıntılarını görüntüleyebilirsiniz.

  • Anasayfa
  • Internet
  • Web Siteleri Haberleri
  • Rich Snippet nedir, nasıl kullanılır?

About admin

Check Also

Elon Musk, Twitter teklifinde fiyat kırabilir

En hareketli toplumsal ağ olarak kabul edilen Twitter’ı pay başı 54.20$ olarak satın almaya hazırlanan Elon Musk pürüz çıkarmaya başladı. Ne ...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.