Günümüzde çabucak hemen herkes toplumsal medya kullanıyor. Fakat toplumsal medyayı kullanmanın tabiata verdiği değerli bir ziyan var ki o da karbon emisyonunun artışı. Pekala karbon ayak izi nedir, toplumsal medya kullanımı karbon emisyonunu nasıl artırmakta?
Her bireyin kendine ilişkin bir karbon ayak izi vardır. Karbon ayak izi, insanların ürettiği karbonların tabiata verdiği ziyan olarak tanımlanabilir. Etrafa yayılan karbonun ölçüsüne bakılarak da karbon ayak izi ölçümü yapılmakta. Toplumsal medyayı kullanmak da karbon emisyonunu artırıyor ve tabiata ziyan veriyor.
Toplumsal medya kullanımı karbon emisyonunu nasıl artırır?
Toplumsal medya uygulamalarını kullanırken bazen vaktin nasıl geçtiğinin farkına varamıyoruz. Bilhassa bu zamanalarda karbon ayak iziniz artabiliyor. Uygulamalarda vakit geçirmek için elektrik ve internet harcıyoruz. Harcanan elektrik ve internet ise karbon emisyonunu artırdığından dolayı toplumsal medya uygulamalarının kullanımı karbon ayak izini artırmakta.
Karbon emisyonunun en yüksek olduğu uygulama: TikTok
Greenspector, Samsung Galaxy S7 (Android 8) aygıtını kullanarak uygulamaların dakika başına ne kadar karbon emisyonuna sahip olduğunu hesapladı. Hazırlanan rapora nazaran en yüksek karbon ayak izine sahip olan uygulama TikTok iken peşinden Reddit ve Pinterest uygulamaları geliyor. Siz de uygulamaları kullandığınız mühletlere nazaran kendi karbon ayak izinizi hespalayabilirsiniz.
Sıra | Uygulama | Dakika başına karbon emisyonları (gCO²Eq) |
---|---|---|
1 | TikTok | 2.63 |
2 | 2.48 | |
3 | 1.30 | |
4 | 1.05 | |
5 | Snapchat | 0.87 |
6 | 0.79 | |
7 | Linkedln | 0.71 |
8 | 0.60 | |
9 | Twitch | 0,55 |
10 | YouTube | 0.46 |
- Anasayfa
- Internet
- Toplumsal Medya Haberleri
- Toplumsal medya uygulamalarının karbon ayak izi ne kadar?